Resepi Noxxa

Pita Bread & Meat Curry Minced Noxxa

2:00 PM

Hai hai hai.. selamat kembali ke blog masakan noxxa oleh mama jue.. hakhakhak.. tetiba jer kan feeling macam cheff selebriti jap.. :p... dah dah sebelum aku mengarut lebih banyak meh ni aku nak share resepi pita bread & meat curry minced.. ecehhh omputih pulok yer.. ala lebih senang kita melayukan roti pita dengan kari daging cincang.. hahh kan mudah.. nak berbelit2 cakap omputih pasai pa yer dokk.. naper tetiba rajin bebenar aku buat roti pita ni.. sebabnya aku tak lalu makan nasi.. kalo setahun tak lalu bleh kuruih dak??.. sekarang dah gems sangat ni.. en papa lagilah dia punya perut mengalahkan winnie the pooh ok.. memang next year masuk gym balik la jawabnya.. ^____^

Jom la kita tengok resepi hat mudah lagi kacang ni.. ehh roti pita daku tak buat daku beli jer.. takder masa aku nak menguli buat roti.. dah la aku paling benci nak tunggu doh roti tu naik.. sebab aku bukan reti sabar yer.. aku nak hat segera & pantas masuk dalam mulut.. *___*

Bahan-bahannya :
* Roti pita Segera
* Daging cincang ~ aku beli hat brand Azmy jer..
* Bawang putih ditumbuk lumat 
* Bawang besar didadukan
* Carrot didadukan
* Daun bawang dihiris
* Cili padi dipotong 
* Serbuk Kari Daging
* Sedikit lada hitam blender kering
* Sedikit garam

Cara2nya.. *ini aku skip terus yer.. Tumis bawang putih & bawang besar sehingga wangi.. setelah itu masukkan daging & lada hitam dikacau sehingga sebati..

Setelah itu serbuk kari dalam 3 sudu besar kacau dengan sedikit air.. dan masukkan ke dalam periuk.. kacau sehingga sebati.. & last masukkan carrot... tutup periuk & HP selama 4 minit.. setelah siap masak.. releasekan wap dan masukkan cili padi, daun bawang serta garam.. gaulkan sehingga kering... ahh masa ni korang guna mode stir fry yer..

Panaskan pan non stick, panaskan roti pita...

Siap dimakan panas2.. 

Tadaaa repeat pix lagi.. yang pasti en papa kata macam dekat kedai arab.. yer lah u...

Selamat Mencuba... 

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook