Resepi

Chicken Fillet Ala Uncle Bob

10:00 AM

Pagi kemarin en papa nak makan sup ayam.. tapi aku dah bosan asyik makan sup ayam.. so aku tukar skit aku buat stew ayam.. nanti aku update resepi stew ayam ni.. sekarang aku nak story pasal chicken fillet.. En papa beli ayam sekor.. so aku fikir nak buat apa ya.. kang simpan dalam fridge memang tersimpan la.. last2 aku potong bahagian isi2 ayam aku buat ala2 fillet & aku celup tepung.. kasi budak tak makan nasi ni.. dia memang suka makan ayam.. tapi ayam kfc or ayam uncle bob.. kalo ayam goreng yang diperap dengan serbuk kunyit tak jalan.. susah kan anak aku hat sulung ni.. mat salleh betui.. nasi memang sah2 la tak sentuh.. hahahha... 

So mama pun kena la kreatip untuk menghasilkan makanan yang dia suka.. asyik2 maggie.. asyik2 macaroni.. mama pun cemuih.. bau pun dah meloyakan tekak.. kalo hotdog korang jangan cakap siap mama dah tak lalu nak goreng dah.. hahahha... kang tak masak dia lapar.. pehtu ngamuk la satu hari.. so mama bikin jugak la kat dia... Jom kita tengok bahan2 untuk buat chicken fillet ala uncle Bob ni...

Isi ayam yang dipotong nipis2, Telur sebiji & serbuk tepung adabi....

Isi ayam dicelup dalam telur..

Selepas itu letakkan ke dalam serbuk tepung sehingga tertutup semua bahagian..

Macam ni yer.. kalo korang nak tebal2 boleh la buat ulang 2x.. aku nak nipis2.. 

Gorengkan isi ayam keperangan dan masak didalam ya..

Tadaaa.... panas2 makan sedap.. hehehhe

Budak tak sabar nak makan.. sudah jer mandi terus ambik makan.. siap cakap mama terror la masak.. sedap.. yer la anak oii.. pehtu kan dah sejuk dia makan kulit jer..!!!! sakit hati mama...

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook