Tips Dapur

Tips Dapur - Elakkan Lap Dapur Selepas Masak

2:00 PM

Ok tips ke 2 di dalam blog MamaJue.. mama nak sharing skit.. kalo takder benda nak menyenangkan aku tak hingin la nak share2 ni.. malas nak taip la wes... benda baik kita share la kan.. mana leh kedekut ilmu tak baik.. ok sapa rajin masak macam aku ker or sapa2 lah mesti rajin lap lepas masak kan.. tapi aku dah jadi tahap malas nak lap lepas masak. kalo tak lap dapor nampak kotor.. ggggrrr nak tak nak lap jugak.. pehtu aku terfikir sesuatu aku nak buat benda aku tak perlu lap.. <--- nampak sangat aku dah pemalas ni.. 

Korang mesti perlukan aluminium silver ni.. aku beli kat Daiso.. RM5 jer.. tapi benda tu untuk cover jer.. tapi aku dah convert sndiri untuk buat tutup dapur aku... pulun tau.. dah la benda lukis2 bulat tu takder.. gunting serupa apa lagi nak bagi dapat bentuk bulat.. buat jer la asalkan bleh cover.. hahahaha 

Tadaaa nampak tak.. kan dah cover.. kalo tumis cili pun kena atas silver ni jer.. so tak perlu nak lap banyak2.. dasar penyegan... hahahhha.. kalo dah kotor kita angkat aluminium ni basuh jer dengan air sabun.. pehtu keringkan dan letak balik sampai la rosak benda ni dan sila buang.. hakhakhak..

Ok tips bernas yerk... untuk orang pemalas nak lap macam aku silalah rajinkan diri buat macam ni.. 
Selamat mencuba...

MamaJue & PapaMimi Story
/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook