Resepi

Banana Crepe.

7:00 AM

Dah lama aku memang nak makan crepe ni.. Tapi memula ada dipasaran kan durian crepe.. Hukkk mana la aku makan dereyan.. So aku pun buat tak tau jer.. Duk mencari resepi yang senang2 kat google ni.. Sebabnya aku nak resepi yang tak perlu guna penimbang.. Dah la penimbang takder.. Penimbang berat badan ada la.. Hehehe.. So kemarin sambil sibuk giler dengan kerja2 di pejabat.. Aku masih gigih mencari resepi nak buat crepe ni dgn ukuran cup.. Hahaha..tapi yang aku jumpa ukuran guna sudu besar.. Ok lah.. 

So lepas kerja singgah kedai bahan2 bakeri.. Pehtu aku g beli pisang emas.. .. Tong tang tong tang la sorang2 kat dapo.. Pehtu part melenggang crepe ni yang menyampah.. Adehh aku kan bukan penyabaq.. So cool jueliza.. Kena sabaq kalo tak koyak kulit crepe ni.. 

Kulit crepe, whipping cream & pisang... Jom melipat.. Erkk tak snap plak cara2 nak letak sebab tangan berminyak.. Hehehehe...

Tadaaaa banana crepe dapat la 12 keping.. Ada lagi tapi aku dah ngap masuk perut.. Sedap ok.. Abaikan size.. N crepe aku seksi plak sebab nampak dalaman dia.. ;p

Resepi next entri ya.. Update via note samseng...


MamaJue & PapaMimi Story.

/>

You Might Also Like

0 Comments

Like us on Facebook